Audi R8 GT – „superleggera“ v německém podání
R8 pro maximalisty, tak by se dala charakterizovat limitovaná série Audi R8 GT, která je ještě dynamičtější, lehčí, výkonnější a rychlejší než výchozí provedení R8 5.2 FSI quattro.
Komponenty z uhlíkových kompozitů a celá řada dalších úprav přinesly snížení pohotovostní hmotnosti o 100 kg na 1525 kg, zatímco výkon atmosféricky plněného vidlicového desetiválce se zdvihovým objemem 5,2 litru a maximálními otáčkami 8700 ot./min. vzrostl o 26 kW (35 k) na 412 kW (560 k). R8 GT vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,6 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 10,8 sekundy a nebrání-li nic v cestě, zastaví se ručička rychloměru až na 320 km/h. Řazení má na starosti automatizovaná mechanická převodovka R tronic.
Těsný kontakt s asfaltem udržují pneumatiky 235/35 vpředu a 295/30 vzadu na 19“ kovaných kolech, za nimiž se ukrývají mohutné keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. Cílenými úpravami karoserie se podařilo zvýšit přítlak v porovnání se standardním modelem.