Strategie 2018 – Volkswagen kráčí na vrchol
Po dlouhá desetiletí stál na automobilovém Olympu neohroženě koncern General Motors. Po jeho nedávném sesazení Toyotou si na vedoucí pozici brousí zuby i další uchazeči. Skvěle nakročeno na cestě k vrcholu má například koncern Volkswagen Group, který si v rámci Strategie 2018 stanovil za cíl stát se do roku 2018 po ekonomické i ekologické stránce absolutní jedničkou na globálním automobilovém trhu.
Dalším cílem ambiciózní strategie je dosahovat nejlepšího hodnocení v oblasti kvality, zákaznické spokojenosti a atraktivity společnosti pro zaměstnance. Budoucnost značky Volkswagen je také postavena na připravované ofenzívě v oblasti ekologických a inovativních vozidel.
V Evropě hodlá koncern Volkswagen dále upevnit svou vedoucí pozici a s velkým růstem počítá v USA, kde chce v roce 2018 prodávat přibližně jeden milion automobilů místo necelých 300 000 vozidel prodaných vloni. Největším trhem je již dnes Čína, kde se v roce 2009 podařilo prodat 1,4 milionu vozů a v následujících letech má tento ukazatel vzrůst až ke dvěma milionům. V roce 2018 chce koncern Volkswagen prodat po celém světě více než 10 milionů vozů se ziskovou marží před zdaněním přesahující 8 procent.
Za prvních devět měsíců zvýšil koncern Volkswagen svůj obrat o 19,9 % na 92,5 miliardy eur a jeho provozní zisk se více než ztrojnásobil na 4,8 miliardy eur. Koncern dosáhl nového odbytového rekordu, když se mu podařilo v období od ledna do září 2010 prodat 5,4 milionu automobilů (+ 12,9 %). Značku Volkswagen neslo na masce chladiče 2,8 milionu vozidel (+11,8 %), značky Audi a Lamborghini se na celkovém výsledku podílely prodejem 968 tisíc vozidel (+13,6 %), pro vozy značky Škoda se rozhodlo 426 000 zákazníků (+4,3 %), zatímco SEAT nalezl 260 000 zákazníků (+10,6 %). Bentley zvýšil prodej o 29,9 % a Volkswagen Užitkové vozy uplatnil na trhu 248 000 vozidel (+21,7 %). A nakonec výrobce nákladních vozidel Scania prodal 44 000 automobilů (+46,7 %).