Trendy: rostoucí podíly vozů SUV
Segment automobilů SUV postupně přebral otěže klasických terénních vozů, které se však do něj nyní, možná poněkud paradoxně, řadí. Přibližně v polovině devadesátých let začal masivněji trend automobilů SUV – tedy vozů, které sice mají vzhled a vyšší pozici sedadel off-roadů, ale ve své podstatě se jedná o přepracované osobní automobily, které často ani nemají terénní ambice.
Spoléhají přitom nejen na zmiňovaný lepší výhled, ale také na prostornou karoserii, která si často v ničem nezadá s moderními velkoprostorovými vozy. Současně se „zosobněním“ terénních automobilů přišlo také snížení jejich cen, a tím i zpřístupnění běžným zákazníkům. Přibližně od roku 1997 je proto možné pozorovat na evropském trhu značný nárůst zájmu o tento druh automobilů. Do této doby jejich tržní podíl jen pomalu stoupal z přibližně 2,5 v roce 1990 na 3 procenta v roce 1997. O dalších sedm let později se však více než zdvojnásobil na 6,5 %. Vrchol tohoto trendu v Evropě nastal v roce 2007, kdy tržní podíl vozů SUV na celkovém trhu dosáhl 9,4 %. To odpovídá přibližně 14,8 milionům automobilů v západní Evropě. Česká republika se v tomto ohledu dlouhodobě drží nad průměrem. Například za prvních osm měsíců letošního roku patřilo vozům SUV 10,7 % trhu.
Značný nárůst tohoto segmentu je kromě jiného dán jeho neustále se zvětšující diverzifikací. Postupně se zaplňují různé skulinky a nabídka graduje například od malého Nissanu Juke, až po velký Range Rover. I proto je zřejmý trend vytváření subsegmentů v kategorii vozů SUV. Vnikají tak malá, střední a luxusní SUV. Skutečné terénní automobily, které stály u základu této automobilové třídy, tak téměř zanikají a omezují se stále více pouze na čistě účelové a pracovní automobily. Naopak přibývá těch, které je stále snazší zaměnit za klasický osobní hatchback nebo kombi.