Audi A3 e-tron concept sází na „plug-in hybrid“
Zatímco Audi A3 concept z letošního ženevského autosalonu měl pod kapotou konvenční pohon quattro se zážehovým pětiválcem 2.5 TFSI z Audi RS 3 Sportback/TT RS, ukazuje o téměř dva měsíce později představená studie Audi A3 e-tron concept, že Audi počítá pro novou generaci modelové řady A3 nejen s novou karosářskou variantou čtyřdveřového sedanu, ale i s mnohem ekologičtějším pohonným ústrojím.
Nový člen rodiny e-tron s elektrifikovaným pohonem sází na hybridní soustavu typu plug-in, tedy s možností vnějšího dobíjení a s relativně velkou kapacitou akumulátoru Li-Ion (12 kWh) uloženou za zadními sedadly, s níž Audi A3 e-tron concept ujede až 54 kilometrů v čistě elektrickém režimu.
Srdcem hybridního pohonu je osvědčená čtyřválcová jednotka 1.4 TFSI vyladěná na nejvyšší výkon 155 kW (211 k). Kombinovaný výkon hybridní soustavy zahrnující také elektromotor o výkonu 20 kW činí 175 kW (238 k), což postačuje ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,8 s a k dosažení maximální rychlosti 231 km/h. Kompaktní sedmistupňová dvouspojková převodovka nabízí režim samočinného nebo manuálního řazení. O předpokládané hospodárnosti se výrobce nezmiňuje.