SEAT Exeo řadí plynule i s turbodieselem
V rámci průběžných modernizací svého výrobního programu představila španělská automobilka SEAT nové modely Exeo a Exeo ST 2.0 TDI CR Multitronic. Zákazníci tak mají možnost volby mimořádně komfortního a hospodárného poháněcího ústrojí, které plně uspokojí i po dynamické stránce. Španělští konstruktéři kromě toho vytvořili více prostoru pro cestující na zadních sedadlech, zatímco návrháři se zaměřili na nová provedení koženého čalounění a také navrhli první zadní světlomety s diodami LED pro automobil značky SEAT.
Multitronic je plynulá převodovka CVT, která řadí zcela bez rázů, aby byl zajištěn maximální jízdní komfort. Přestože mezi výhody převodovky CVT patří schopnost plynulého, bezstupňového řazení, s jehož pomocí lze udržovat otáčky spalovacího motoru v oblasti nejvyšší účinnosti, disponuje převodovka Multitronic sedmi pevně definovanými převodovými stupni, které využívá jak v manuálním režimu, tak i během samočinného řazení, neboť průzkum mezi uživateli ukázal, že akcelerace vozidla při konstantních otáčkách motoru není řidiči vnímána příliš pozitivně.
Moderní turbodiesel 2.0 TDI s přímým vstřikováním common rail je vyladěn na nejvyšší výkon 105 kW (143 k) a maximální točivý moment 320 N.m. Systém common rail pracuje s maximálním tlakem až 1800 barů a palivo do válců precizně dávkují osmiotvorové vstřikovače. Na klidném běhu motoru se navíc podílejí také dva protiběžné vyvažovací hřídele, které se otáčejí dvojnásobnými otáčkami klikového hřídele a eliminují setrvačné síly druhého řádu. Samozřejmostí je filtr pevných částic a plnění limitů emisní normy Euro 5. Novinka v řadě Exeo kombinuje kultivovanou dynamiku s mimořádnou hospodárností, jak dokládá průměrná spotřeba paliva jen 5,8 litru na 100 kilometrů. Nejvyšší rychlost je 208 km/h, zatímco sprint z 0 na 100 km/h zvládne Exeo za 9,3 sekundy.