BMW i8 Concept Spyder: premiéra z Pekingu

Po studiích BMW i3 Concept a BMW i8 Concept představila „podznačka“ BMW i svou další kreaci. Tentokrát se jedná o otevřenou verzi hybridního kupé i8 Concept s názvem i8 Concept Spyder. Dvoumístný vůz se vyznačuje neobvyklým a aerodynamicky důkladně propracovaným designem, který odráží nekonvenční konstrukci tohoto sportovního vozu, který má mít spotřebu malého automobilu.

V porovnání s kupé je Spyder o trochu kratší a stojí na mírně zkráceném rozvoru. Mezi velmi nápadné prvky konceptu i8 Spyder patří boční dveře, které se otvírají směrem dopředu vzhůru, a také transparentní skleněný kryt zadní části vozu. Světlomety používají pokrokovou laserovou techniku, jejíž jednotlivé prvky jsou uspořádány ve tvaru písmene U. V interiéru jsou jen dvě sedadla, zatímco kupé má uspořádání interiéru 2+2. V lehké konstrukci karoserie nalézají široké uplatnění inovativní lehké materiály včetně kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny, z nichž je vyrobena velmi tuhá bezpečnostní struktura prostoru pro cestující. K ní jsou připevněny tzv. moduly Drive vyrobené převážně z hliníkových slitin a zahrnující poháněcí ústrojí, podvozek a bezpečnostní deformační struktury.

Hybridní soustava s vnějším dobíjením (tzv. plug-in hybrid) kombinuje výkonný elektromotor a spalovací motor s lithium-iontovými akumulátory do společné jednotky, která poskytuje největší systémový výkon až 260 kW (354 k) a maximální točivý moment 550 N.m. Zatímco přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 96 kW, přenáší se na kola zadní nápravy hnací síla zážehového tříválce, který díky přeplňování poskytuje největší výkon 164 kW (223 k). BMW i8 Concept Spyder zrychlí z 0 na 100 km/h za 5 sekund a jeho největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V evropském normovaném cyklu přitom tento dvoumístný sportovní vůz spotřebuje údajně jen tři litry benzinu na 100 km.

Datum zveřejnění: 9. 5. 2012
Zpět na seznam novinek