Modernizované Porsche Panamera nyní i jako hybrid
Porsche Panamera vstupuje po čtyřech letech výroby do druhé fáze svého životního cyklu. Kromě modernizace stávajících modelů to znamená také rozšíření výrobního programu o nové verze.
Na autosalonu v Šanghaji se světové veřejnosti poprvé představila prodloužená verze Executive a Panamera S E-Hybrid, první luxusní vůz s hybridním pohonem s možností vnějšího dobíjení (plug-in). Další významnou novinkou je třílitrový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který pohání modely Panamera S a Panamera 4S místo dosavadního osmiválce 4,8 litru. Modernizované modely Porsche Panamera se objeví na českém trhu v červenci.
Panamera S E-Hybrid nabízí nejvyšší kombinovaný výkon 306 kW (416 k), který hybridnímu sedanu umožňuje dosáhnout nejvyšší rychlosti 270 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Údaj kombinované spotřeby benzinu 3,1 l/100 km zní v tomto kontextu neuvěřitelně, je však nutné si uvědomit, že tohoto výsledku lze dosáhnout pouze maximálním využíváním čistě elektrického pohonu, který při plně nabitém lithium-iontovém akumulátoru s kapacitou 9,4 kWh umožňuje překonat vzdálenost až 36 kilometrů při nejvyšší rychlosti 135 km/h. Elektromotor dosahuje výkonu 70 kW a akumulátory lze nabít za 2,5 hodiny prostřednictvím univerzální dobíječky Porsche, resp. za necelé čtyři hodiny z běžné domácí zásuvky.
Porsche vychází vstříc zákazníkům, kteří požadují více místa na zadních sedadlech dvěma modely Panamera 4S Executive a Panamera Turbo Executive, jejichž rozvor byl prodloužen o 15 cm. Maximální komfort zajišťuje vzduchové odpružení a speciální výbava orientovaná na cestující vzadu, kde jsou namontovaná dvě samostatná sedadla. Nový přeplňovaný šestiválec v modelech Panamera S a Panamera 4S (včetně verze Executive) dosahuje o 15 kW (20 k) vyššího výkonu a o 20 N.m vyššího točivého momentu než V8 4,8 litru, přestože má až o 18 procent nižší spotřebu.