Porsche 911 GT3: poprvé s DSG
Porsche 911 je již 50 let ikonou v kategorii sportovních vozů. Nejblíže k závodnímu vozu přitom mívají verze GT3, jejíž nová generace byla představena na letošním autosalonu v Ženevě. Každé Porsche 911 GT3 je nekompromisně zaměřeno na jízdní dynamiku, což platí i pro letošní novinku, která dokáže obkroužit Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 25 sekund. I proto jezdí 80 % majitelů se svými vozy 911 GT3 na závodních okruzích.
Pátá generace vozů 911 GT3 (od roku 1999 jich bylo vyrobeno 14 145) zůstává u atmosféricky plněného šestiválcového boxeru, ale v mnoha ohledech přichází s významnými technickými novinkami. Hnací sílu motoru se zdvihovým motorem 3,8 litru přenáší poprvé v tomto modelu sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Alternativa v podobě mechanické převodovky s manuálním řazením není vůbec nabízena. Šestiválec, schopný dosáhnout maximálních otáček 9000 min-1, je vyladěn na nejvyšší výkon 350 kW (475 k) a maximum točivého momentu 440 N.m. Nové Porsche 911 GT3 zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 315 km/h. Převodovka PDK dokáže v modelu GT3 reagovat na pokyny řidiče v manuálním režimu během necelých 100 milisekund. Současným zatažením obou páček na volantu pro manuální řazení se otevřou obě spojky a po jejich uvolnění se opět sepnou. Tato funkce přijde vhod například při přetáčivém chování vozu na mokrém povrchu.
Podvozek dostal do vínku aktivní řízení zadních kol a systém PTV Plus (Porsche Torque Vectoring), který mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola pomocí brzdných zásahů. Na jízdní vlastnosti a bezpečnost mají vliv rovněž aktivní lůžka motoru, stabilizační systém PSM (Porsche Stability Management) a aktivní tlumiče PASM. Zadní kola se natáčejí až o 1,5 stupně. Do rychlosti jízdy 50 km/h tak činí v opačném směru než přední kola, od rychlosti 80 km/h se přední i zadní kola natáčejí stejným směrem.