Volkswagen XL1 půjde do výroby
Volkswagen sice hovoří v případě typu XL1 s rekordně nízkou spotřebou o sériové výrobě, ale pro začátek se počítá s výrobou pouze 50 kusů tohoto pozoruhodného vozu, který v normovaném kombinovaném cyklu EU spotřebuje pouhých 0,9 litru nafty na 100 kilometrů. Dlouho avizovaný „jednolitrový“ vůz bude vznikat s velkým podílem ruční práce v areálu bývalé karosárny Karmann v Osnabrücku.
Dalším rekordem je hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,189. Dvoumístné kupé je poháněno hybridní soustavou s možností vnějšího dobíjení. Vznětový dvouválec TDI poskytuje nejvyšší výkon 35 kW (48 k), zatímco elektromotor podává výkon 20 kW. Díky minimálním jízdním odporům je i tak vůz schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za slušných 12,7 sekundy a jet elektronicky omezenou nejvyšší rychlostí 160 km/h. V čistě elektrickém režimu dokáže XL1 ujet až 50 kilometrů s nulovými lokálními emisemi.