Audi R8: Huracán se čtyřmi kruhy
Audi představilo letos na jaře druhou generaci svého vysokovýkonného sportovního vozu R8. Stejně jako byl předchůdce po technické stránce úzce spjat s modelem Lamborghini Gallardo, je aktuální novinka se čtyřmi kruhy pokrevním příbuzným modelu Lamborghini Huracán.
Nové Audi R8 opět sází na lehkou konstrukci s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), v jehož konstrukci nalézají široké uplatnění slitiny hliníku a kompozity vyztužené uhlíkovými vlákny. Výsledná hmotnost karoserie pouhých 200 kg významně přispívá k pohotovostní hmotnosti 1555 kg (R8 V10 plus). Torzní tuhost se přitom podařilo zvýšit o 40 procent.
Konstruktéři Audi zachovali pro tento druh sportovního automobilu nejvýhodnější koncepci s motorem uprostřed před zadní nápravou a nevzdali se ani pohonu všech kol quattro, který má však zcela novou konstrukci s elektrohydraulickou vícelamelovou mezinápravovou spojkou Haldex, která nahradila dosavadní řešení s viskózní spojkou. Na přenosu hnací síly se podílí rovněž zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic.
Nové Audi R8 zůstává prozatím ušetřeno „downsizingu“ poháněcího ústrojí. Zdrojem hnací síly je totiž atmosféricky plněný, vysokootáčkový desetiválec 5.2 FSI, jehož spotřeba paliva byla optimalizována kombinací přímého a nepřímého vstřikování benzinu a systémem deaktivace poloviny válců při nízkém zatížení.
Počáteční nabídku tvoří dvě výkonové verze. Základní je vyladěna na nejvyšší výkon 397 kW (540 k) při 7800 min-1 a maximální točivý moment 540 N.m při 6500 min-1, zatímco V10 plus poskytuje 449 kW (610 k) a 560 N.m při shodných otáčkách. Vrcholné Audi R8 plus zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a k pokoření „dvoustovky“ mu stačí 9,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je 330 km/h. Poprvé bude Audi na speciální přání vyrábět elektrickou verzi R8 e-tron (170 kW/460 N.m), která zrychlí „na sto“ za 3,9 s a umožňuje dojezd na jedno nabití 450 kilometrů.