Mercedes-Benz GLE: ve stopách třídy M
Mercedes-Benz mění systém označování svých SUV a třída M dostala v rámci tohoto kroku název GLE. A také důkladně přepracovaný design i techniku.
Nový Mercedes-Benz GLE je k dispozici v zážehových verzích GLE 400 4MATIC (V6 3.0 Biturbo, 245 kW/333 k, 480 N.m), GLE 500 4MATIC (V8 4.7 Biturbo, 320 kW/435 k, 700 N.m) a GLE 500 e 4MATIC (V6 3.0 Biturbo Hybrid, 325 kW/442 k, 650 N.m) nebo ve vznětových verzích GLE 250 d/GLE 250 d 4MATIC (turbodiesel I4 2.1, 150 kW/204 k, 480/500 N.m) a GLE 350 d 4MATIC (turbodiesel V6 3.0, 190 kW/258 k, 620 N.m). Nejvyšší dynamiku pak nabízejí vysokovýkonné verze Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC (V8 5.5 Biturbo, 410 kW/557 k, 700 N.m) a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC (V8 5.5 Biturbo, 430 kW/585 k, 760 N.m).
V porovnání s předchůdcem byla spotřeba paliva snížena v průměru o 17 procent a poprvé je SUV značky Mercedes-Benz nabízeno s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení, jehož normované hodnoty spotřeby paliva jsou nižší než u čtyřválcového turbodieselu, zatímco výkonové parametry se vyrovnají osmiválcové verzi. Další novinkou v oblasti poháněcího ústrojí je devítistupňová samočinná převodovka 9G-TRONIC, dodávaná standardně pro vznětové motory. Tato převodovka se vyznačuje rozpětím převodů 9,15 a novou konstrukcí kapalinového měniče momentu s účinností 92 procent.
Trvalý pohon všech kol 4MOTION rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %, zatímco sportovně koncipovaný pohon všech kol AMG Performance 4MATIC modelů Mercedes-AMG GLE 63 a GLE 63 S je vybaven speciální rozdělovací převodovkou se základním poměrem rozdělování točivého momentu 40:60 %. Nabídka zahrnuje nově nastavené vzduchové odpružení AIRMATIC s adaptivními tlumiči ADS. Na přání dodávaný aktivní systém ACTIVE CURVE SYSTEM proti naklánění karoserie lze kombinovat se vzduchovým odpružením i technickým paketem Offroad.