Nová Škoda Superb v prodeji od června
Mladoboleslavská automobilka Škoda představila v polovině února v Praze již třetí generaci své vlajkové lodi Superb. Výrobce u své novinky slibuje nejvyšší úroveň komfortu s největší nabídkou vnitřního prostoru ve své třídě. Nový Superb by tak měl mít nejlepší předpoklady k tomu, aby navázal na úspěchy svých předchůdců, jichž bylo prodáno více než 700 000 vozů.
Nový Superb přebírá tvarové řešení od studie Škoda VisionC, zatímco jeho technika vychází z koncernové platformy MQB. Hmotnost vozu byla snížena až o 75 kg a vylepšena byla také aerodynamika. V porovnání s předchůdcem je rozvor o 80 mm delší. Zkrácením předního převisu o 61 mm získal komfortní sedan po vizuální stránce citelně na dynamice. Přístup k zavazadlovému prostoru o objemu 625 litrů (+30 litrů oproti předchůdci) otvírá opět zadní výklopné víko, které však postrádá dvojitou funkčnost předchozí generace, u níž bylo možné otvírat pouze část bez zadního okna jako u sedanu se stupňovitou zádí. Zadní víko může mít elektrické ovládání. V interiéru se významně zvětšila především šířka – v úrovni loktů o 39 mm vpředu a o 69 mm vzadu.
Nový Superb může být jako první vůz značky Škoda vybaven adaptivními tlumiči DCC (Dynamic Chassis Control) včetně voliče jízdních režimů. Na vrcholu nabídky klimatizačních systémů stojí třízónová automatická klimatizace Climatronic. Na výběr je také nejnovější generace parkovacího asistenta, dále adaptivní tempomat ACC, asistent pro jízdu v dopravní koloně, sledování slepého úhlu, zadní kamera, celá řada dalších asistenčních funkcí a čtyři nové informační a zábavní systémy včetně připojení k internetu LTE a rozmanitých možností pro připojení přenosných zařízení.
Nové motory TSI a TDI pro třetí generaci Superbu mají až o 30 % nižší spotřebu paliva. Rekordmanem v tomto ohledu je Superb GreenLine s hodnotou spotřeby pouhých 3,7 l/100 km. Pětice zážehových jednotek TSI pokrývá rozpětí výkonů od 92 kW (125 k) do 206 kW (280 k), zatímco turbodiesely nabízejí 88 kW (120 k) až 140 kW (190 k). Kromě základního TSI je k dispozici dvouspojková převodovka DSG a čtyři motory bude možné kombinovat s pohonem všech kol s 5. generací spojky Haldex.