Ferrari GTC4Lusso: poprvé s řízením zadních kol
Letos byla produktová řada slavné maranellské automobilky rozšířena o nový model GTC4Lusso. Nový čtyřmístný vůz je evolucí konceptu sportovního vozu kategorie Grand Tourer a poprvé kombinuje systém řízení všech kol s pohonem všech kol.
Zdrojem suverénní hnací síly je vidlicový dvanáctiválec s nejvyšším výkonem 507 kW (690 k) při 8000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 697 N.m při 5750 min-1 (80 % maxima je k dispozici již při 1750 min-1). Tento motor se může pochlubit mimo jiné nevšedně vysokým kompresním poměrem 13,5:1.
Výkonová hmotnost pouhých 2,6 kg/k umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 335 km/h. Vůz o hmotnosti 1790 kg bez provozních náplní a s lehkými díly, dodávanými na přání, má vnější rozměry 4922 x 1980 x 1383 mm. Hmotnost je rozložena mezi nápravy v poměru 47:53 %.