Mercedes-Benz třídy E: desátá generace
Mercedes-Benz představil na jaře již desátou generaci svých vozů vyšší střední třídy, která se aktuálně prodává pod označením třída E. Tato novinka představuje v mnoha ohledech významný krok do budoucnosti, ať se jedná o inovativní asistenční systémy, nebo zcela nový turbodiesel s lehkou konstrukcí a pokrokovým systémem čištění výfukových plynů.
V porovnání s předchůdcem se nová třída E ještě více přiblížila k pětimetrové hranici, která byla donedávna vyhrazena luxusním sedanům. Rozvor vzrostl o 65 mm na 2939 mm, celková délka o 43 mm na 4923 mm. Zároveň se zvětšil rozchod kol vpředu i vzadu o 20 mm, resp. 7 mm. Tyto změny přinesly mírné zvětšení vnitřního prostoru, zejména pro cestující vzadu, zatímco objem zavazadlového prostoru zůstal na hodnotě 540 litrů.
Interiéru mohou na přání dominovat dva širokoúhlé displeje nové generace s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palce pod společným krycím sklem. Řidič tak má ve svém přímém zorném poli panel s virtuálními přístroji, zatímco nad středovou konzolou je umístěn centrální displej s dalšími informacemi. Řidič má na výběr tři styly zobrazení: „Classic“, „Sport“ a „Progressive“, a může si nakonfigurovat zobrazování informací podle jejich důležitosti. Ovládání usnadňují dotykové plochy na volantu, které precizně reagují na horizontální a vertikální pohyby prstů, podobně jako chytrý telefon. Ovládací prvek s touchpadem na středové konzole rozpoznává ručně psané znaky a další možností je hlasové ovládání.
Zpočátku jsou nabízeny dva čtyřválcové modely, E 200 (135 kW/184 k) a E 220 d (143 kW/194 k), zatímco E 350 d (190 kW/258 k) s šestiválcovým turbodieselem bude následovat v létě. Do budoucna se počítá i s řadou dalších variant, včetně hybridního modelu E 350 e (210 kW/286 k) s možností vnějšího nabíjení a elektrickým dojezdem cca 30 km, modelu E 300 (180 kW/245 k) a E 400 4MATIC (245 kW/333 k). Všechny motory, nabízené v době uvedení na trh, jsou kombinovány s novou devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC.