Porsche Panamera: od základu nová generace
První generace modelové řady Porsche Panamera byla trefou do černého. Nyní přichází její nástupce, pod jehož evolučně pojatým zevnějškem se skrývá zcela nová technika. Cíl nové Panamery zůstává ovšem stejný: nabídnout nevšední kombinaci výkonu sportovního vozu s komfortem luxusního sedanu.
Designéři vtiskli nové generaci modelu Panamera ještě dynamičtější charakter, který se odráží také v interiéru, jemuž dominují nejmodernější zobrazovací a ovládací koncepty s interaktivními, individuálně konfigurovatelnými displeji a dotykovými panely. Počet klasických tlačítek a konvenčních přístrojů byl minimalizován – nicméně centrálně umístěný analogový otáčkoměr na panelu přístrojů, ve stylu modelu Porsche 356 A z roku 1955, zůstal zachován. Výrobce slibuje přehlednější a intuitivnější ovládání ještě většího počtu komunikačních, komfortních a asistenčních systémů.
Zpočátku budou nabízeny tři modelové varianty: Panamera 4S, Panamera 4S Diesel a Panamera Turbo. Všechny tři motory jsou kombinovány s trvalým pohonem všech kol a novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Přestože označení „Turbo“ nese jen nejvýkonnější verze, všechny motory jsou přeplňovány dvěma turbodmychadly. Panamera 4S má zážehový šestiválec o výkonu 324 kW/440 k, Panamera 4S Diesel je poháněna osmiválcovým turbodieselem (310 kW/422 k a 850 N.m), zatímco zážehový osmiválec modelu Panamera Turbo poskytuje nejvyšší výkon 404 kW/550 k.
Podvozek nového modelu Panamera disponuje celou řadou inovativních technických řešení, mezi něž patří tříkomorové adaptivní vzduchové odpružení včetně elektronicky řízených tlumičů PASM, zdokonalený systém PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control) včetně rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola PTV Plus (Porsche Torque Vectoring), aktivní stabilizace náklonu karoserie, nový elektromechanický posilovač řízení a nový systém řízení zadních kol.